Tesla Motors е едно од најистакнатите имиња во автомобилската индустрија. Илон Маск, извршниот директор на Tesla Motors, замисли дека компанијата ќе биде технолошко чудо и независен производител на автомобили. Тој сакаше името на Tesla да одекнува кај производителите на електрични возила со прифатлива цена.
Во 2008 година, кога беше објавен моделот Tesla Roadster, неговата продажба беше целосна катастрофа. Компанијата продаде само околу 2450 возила. Десет години подоцна, во 2018 година, Model-3 од Tesla беше прогласен за најпродаван светски plug-in електричен автомобил за оваа година. Денес, таа е втората највредна автомобилска компанија во светот.
Од каде беше поттикот за преродбата на Tesla?
Дали тоа беше само среќа или чиста посветеност кон иновациите и дизајнерските стратегии за размислување?
Ајде да ги разгледаме во факторите што ја направија Tesla да се издвојува во автомобилската индустрија.
Како Design Thinking направи чуда за Тесла?
Иновацијата под влијание на Design Thinking беше и е адут на Tesla. Илон Маск знаеше дека електричните возила ќе бидат иднината на автомобилската индустрија. Компанијата се фокусираше на креирање електрични возила убедливи во однос на дизајнот и карактеристиките на кои луѓето нема да можат да одолеат.
Илон Маск го привлече вниманието на целиот свет кога го откри концептот наречен Cybertruck на Tesla. Според Илон, овој концепт не се врти околу правење пари, туку се фокусира на искористување на добиеното внимание и насочување кон идните производи.
Иако Cybertruck не беше фокусиран на продажба, Tesla доби 1,2 милиони пред-нарачки, што дури и извршниот директор не го очекуваше.
Успехот на овој производ се должи на следните фактори што компанијата ги креираше користејќи футуристички пристап фокусиран кон клиентите:
По огромниот одговор што го доби од Cybertruck, компанијата не губеше време да го претвори овој иновативен пристап во реалност. Новиот дизајн беше целосно футуристички и спортски, што ги направи потрошувачите понаклонети кон понудата на Тесла.
Автомобилите што ги изгради Тесла имаа најдолг дострел, беа попристапни и имаа најбрзо забрзување меѓу сите други електрични автомобили во производството. Вообичаено, електричниот автомобил со високи перформанси би чинел многу повисоко од неговите варијанти на гориво, а токму тука Маск воведува DESIGN THINKING.
Илон внимателно го проучуваше пазарот и знаеше што точно клиентите сакаат од автомобилската индустрија.
Потрошувачите сакаа возило што ќе биде рентабилно, еколошко и ќе овозможи забава и возбуда на автомобил со гориво во исто време. Она што го додаде вистинскиот удар на понудата за е-возила беше неговата автономна работа.
Да, Тесла е во процес на изградба на возила кои имаат способност за самостојно возење, и овие автомобили се подложени на ригорозни тестирања за да се обезбеди крајна безбедност. Во моментов, седаните на Тесла се на ниво 2 од автономијата на ниво 5, каде што автомобилите с require уште бараат рачни интервенции за време на нивната работа.
Бескрајната потрага на Тесла за иновации ориентирани кон клиентите
Додека зборуваме, Тесла работи на поодржливи опции и карактеристики што можат да додадат вредност на клиентот. Вистинскиот успех на компанијата лежи во фактот дека тие не престануваат да иновираат откако ќе ги постигнат своите цели. Тие постојано пробуваат нови начини што можат да се покажат како корисни за клиентите.
Успехот на Тесла е резултат на визијата на Илон Маск и довербата на добротворците што ги собра во врска со неговиот пристап кон иновации и одржливост.
Она што можеме да научиме од овој пример е дека она што е потребно е соодветен пристап кон процесот на убедување на светот што има да понуди производот и како би се променил нечиј живот. А тоа е она за што цели Design Thinking.